Wervingscampagne McDonald’s levert bijna 6.200 sollicitaties op...
Klik hier voor de webversie
Header Stakeholders
WERVINGSCAMPAGNE McDONALD’S LEVERT BIJNA
6.200 SOLLICITATIES OP

McDonald’s groeit snel en heeft meer dan duizend vacatures voor nieuwe medewerkers. Afgelopen weekend boden 184 McDonald’s restaurants door heel Nederland een bijzonder menu aan: Het Sollicitatie Menu. Door het bestellen van een Sollicitatie Menu kregen sollicitanten niet alleen een lekker McDonald’s menu aangeboden, maar konden zij ook direct een Restaurant Manager spreken over een mogelijke (bij)baan als Crewlid. En dit bleek populair: de campagne die twee weken duurde en opriep om vooral langs te komen, leverde bijna 6.200 sollicitaties op.


De 20.000 medewerkers van McDonald’s in Nederland ontvangen en helpen wekelijks miljoenen gasten in de 245 McDonald’s restaurants. Door de snelle groei van McDonald’s in Nederland en door de introductie van nieuwe services is extra versterking nodig. “Door de krapte op de arbeidsmarkt is het een uitdaging voor ons en onze ondernemers om het aantal medewerkers mee te laten groeien met ons toenemende aantal gasten. Met Het Sollicitatie Menu hebben we deze uitdaging op een creatieve wijze opgepakt, die echt bij de doelgroep past”, aldus Marjolein Reijs, Director Human Resources & Training bij McDonald’s Nederland. “In de twee weken durende campagne, met het afgelopen weekend als hoofdgerecht, hebben we in korte tijd veel belangstellenden kunnen laten zien dat het werk als Crewlid niet alleen leuk, flexibel en afwisselend is maar dat je hier ook ervaring mee opdoet waarmee iemand zijn of haar CV kan verrijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan samenwerken in een divers team, sociale vaardigheden opdoen en gastgericht zijn, maar ook aan de vele mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met cursussen en opleidingen. We zijn blij met alle positieve reacties en kijken ernaar uit om onze nieuwe collega’s op de werkvloer te verwelkomen!”

Door haar snelle groei zoekt McDonald’s veel gastvrije medewerkers. Het bedrijf kiest ervoor om dit op een toegankelijke en verrassende manier te doen, met diverse nieuwe wervingsinitiatieven zoals het Sollicitatie Menu. Op geheel eigen wijze laat McDonald’s nieuwe collega’s kennis maken met de mogelijkheden van een (bij)baan als Crewlid in een McDonald’s restaurant. Sollicitanten konden letterlijk even de sfeer komen proeven. Veel enthousiaste nieuwe Crewleden gaan komende week al kennis maken met hun collega’s in het restaurant waar ze aan de slag gaan.

Meer weten over McDonald’s als werkgever en onze Europese ambitie als goed werkgever?

KIJK HIER

Met deze nieuwsbrief bedoeld voor stakeholders van McDonald's Nederland houden wij u graag op de hoogte van ontwikkelingen binnen McDonald's, die wellicht interessant of relevant voor u kunnen zijn. Wij hebben uw naam (uw organisatie) na een zorgvuldige afweging opgenomen in ons bestand. Mocht u desondanks geen prijs stellen op de ontvangst van deze nieuwsbrief, dan kunt u dit laten weten door op deze link te klikken.

Hoewel deze publicatie met de grootste zorg door McDonald's Nederland is samengesteld, kan zij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor eventuele fouten.

McDonald's
FacebookTwitterInstagramYoutube